fbpx
trening_na_czczo_czy_trening_po_posiłku_audreybbb

Trening na czczo czy trening po posiłku?

Trenowanie na czczo.

Zastanawiasz się czy lepszy trening na czczo, czy po śniadaniu? Czy jest jakaś korzyść płynąca z treningu od razu po wstaniu, czy przyspiesza to spalanie tkanki tłuszczowej? 

Czy ćwiczenia na czczo są bardziej efektywne?

W momencie, kiedy zaczynamy planować dietę i odchudzanie, próbujemy różnych sztuczek, aby pomóc sobie to osiągnąć. Najgorszym z możliwych wyborem są te wszystkie super środki na odchudzanie sprzedawane w social mediach. Robią ludziom wodę z mózgu i każą łykać tabletki albo pić jakieś specyfiki powodujące utratę wagi. A Moja Droga to wcale nie działa, jeśli nie będzie w bilansie DEFICYTU KALORYCZNEGO nie schudniesz, nie ma szans! (TU zobacz jak obliczyć zapotrzebowanie?)

Treningi są dodatkową aktywnością ułatwiającą odchudzanie, ponieważ zwiększają liczbę kalorii jaką potrzebujesz danego dnia. To właśnie dzięki nim,  możesz więcej jeść odchudzając się. Oczywiście dają dużo więcej pozytywnego wpływu na organizm. 

Próbując schudnąć na pewno spotkałaś się z proponowaniem treningów na czczo, jako spalających więcej kalorii (w postaci tłuszczu, nie mięśni czy glikogenu).

proces_spalania_podczas_aktywności_fizycznej_audreybbb

Organizm potrafi również przetworzyć białko w naszym ciele na energię, a nawet tłuszcz wewnętrzny, jednak takie sytuacje zachodzą w specyficznych warunkach. 

Należy pamiętać, że podczas snu organizm również zużywa niewielką ilość glukozy zarówno tej z krwi, jak i z mięśni na utrzymanie funkcji życiowych, dlatego w nocy też spalasz kalorie, ale znacznie mniej. 

Tajemnica treningu na czczo tkwi więc w tym, że ogranizm po spaleniu całej glukozy z mięśni i wątroby, zacznie spalać tłuszcz zapasowy, omijając dwa poprzednie schodki. 

Jak ćwiczenia wpływają na apetyt?

Wpływ ćwiczeń na apetyt zbadano na osobach robiących godzinne cardio po węglowodanowym posiłku oraz będąc na czczo. Okazało się, że osoby trenujące po posiłku odczuwały mniejszy apetyt, niż grupa trenująca na czczo. Dodatkowo nie zauważono wpływu pory treningu na ilość spożywanych kalorii danego dnia. 

Jak trening na czczo wpływa na wydajność?

Tak naprawdę osoba trenująca regularnie, nie zauważy różny trenując po posiłku, czy trenując na czczo. Jedyne co to trening na czczo może wpłynąć na poprawę adaptacji organizmu do treningu.

U osoby wytrenowanej trening na czczo może przynieść pozytywny wpływ, ale dla osób początkujących zaleca się trening po posiłku białkowo węglowodanowym.

Trening na czczo, a wydatek energetyczny i masa ciała.

Warto zauważyć, że coś w tym treningu na czczo prawdy jest. Mianowicie wydatek energetyczny treningu na czczo i po posiłku jest porównywalny, ale na czczo faktycznie jest przetwarzanych więcej kwasów tłuszczowych. 

Dodatkowo. trening na czczo spowalnia gwałtowne spadki glukozy obserwowane po treningu wytrzymałościowym, dlatego utrzymuje glikemie na stałym poziomie na dłuższy czas. Zbadano to i okazało się że obie grupy, schudły tyle samo. Osoby trenujące po posiłku straciły więcej całkowitej masy ciała, natomiast trenujące na czczo straciły więcej tkanki tłuszczowej. 

bieganie_widok_audreybbb

Czy trening na czczo wpływa na rozpad białek mięśniowych?

I tu zaczyna się problem, zauważono, że pod wpływem treningu aerobowego na czczo, spalanych jest znacznie więcej białek mięśniowych, czyli po takim treningu tracisz zbudowane mięśnie. 

Ale jednocześnie zwiększa się tempo wymiany białek, dlatego NIE MA RÓŻNICY MIĘDZY OSOBAMI TRENUJĄCYMI NA CZCZO CZY PO POSIŁKU.

bieganie_audreybbb

Czy warto ćwiczyć bez śniadania?

Treningi na czczo wykazują jedynie niewielką przewagę nad treningami po śniadaniu. Dodatkowo spotkałam się zarówno z grupą osób, która lubi ćwiczyć rano przed śniadaniem, ale też drugą, która nie wyobraża sobie trenować na czczo. Dodatkowo dla wielu osób trening od razu po wstaniu może być męczący, wręcz niemożliwy do wykonania. Dlatego musisz dopasować porę treningu do swojego trybu życia i tego co sprawia Ci przyjemność. WAŻNE, ŻEBY ZROBIĆ TRENING, A NIEWAŻNIE W KTÓREJ PORZE DNIA.

Podobał Ci się ten wpis? Możesz go udostępnić, aby przeczytali inni.

 

Dołącz do FacebookaInstagramaPaintresta, aby być na bieżąco z nowościami

sprzęt na siłowni, sztangielka, hantel

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *